Na ovom kursu ćete naučiti tehnike svesne pažnje koje će vam pomoći da unapredite svoj pristup nastavi. Ne postoje svesni učenici bez svesnih nastavnika, zato je pravi trenutak da pomognemo nastavnicima da razviju alate i veštine neophodne za upravljanje stresom, lični razvoj i očuvanju vitalne energije.
Tehnike svesne pažnje unapređuju blagostanje nastavnika, a učenicima omogućavaju da dobiju kvalitetniju nastavu. Veštine svesne pažnje biće predstavljene kroz praksu koja se može primeniti u svakodnevnoj nastavi.
Testovi
Kreativne radionice
Vannastavne aktivnosti
Smeštaj
Ishodi kursa
- bićete u stanju da se opustite i prihvatite procese, događaje i ljude oko sebe
- upoznaćete i razumeti sopstveni um
- naučićete da ne osuđujete druge i da svoj um koristite na konstruktivan način
- naučićete da kontrolišete stres
- promenićete pristup svakodnevnim problemima i okolnostima
- naučićete da postanete ljubazniji
- oslobodićete svoju urođenu radoznalost
- postaćete uspešniji u komunikaciji
Opšti cilj: Razvoj široko primenljivih tehnika nastave
Nastavnici će razviti veliki broj jednostavnih i korisnih tehnika koje će im biti od velike pomoći, kako u nastavnom radu, tako i u svakodnevnom životu.
Predavač: Tatjana Koluvija
Profesorka globalnih perspektiva, Tatjana Koluvija, diplomirala je i magistrirala na Odseku za srpski jezik i književnost Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Iskustvo je sticala radeći kao nastavnica srpskog jezika i književnosti u različitim beogradskim školama.
Sadržaj
Prvi dan – Uvod u kurs i ciljevi kursa
- Uvod i prikaz kursa
- Probijanje leda
- Šta je svesna pažnja?
- Individualna očekivanja
- Diskusija o tome kako nam svesna pažnja može pomoći da bolje sarađujemo sa drugima
- Ishodi kursa o svesnoj pažnji
- Refleksija/diskusija/opuštanje
Drugi dan – Svesna pažnja kod nastavnika - Kako postati svesniji nastavnik?
- Razumevanje koncepta svesne pažnje u nastavnoj praksi
- Fokusiranje na probleme sa kojima se svi susrećemo u učionici
- Razmena iskustava i prikaz alata svesne pažnje
- Demonstracija primera iz prakse
- Radionica: igranje uloga sa ciljem primene znanja i veština
Treći dan – Svesna komunikacija sa učenicima
- Šta je svesna komunikacija sa učenicima?
- Prepoznavanje potreba učenika i povratnih informacija nastavnika u komunikaciji
- Različiti pristupi komunikaciji nastavnik-učenik
- Primeri dobrih praksi iz školskog okruženja
Četvrti dan – Svesna komunikacija sa roditeljima i kolegama
- Vežbe disanja i fokusiranje na sadašnji trenutak
- Prepoznavanje problema u komunikaciji roditelj-nastavnik
- Rad u timu – stvarne problemske situacije
- Predstavljanje rešenja i alata svesne pažnje
- Evaluacija
Peti dan – Svesna ekskurzija i poseta lokalitetu
- Putovanje do lokaliteta
- Primena tehnika svesne pažnje tokom šetnje i vežbi disanja/ svesno posmatranje lokaliteta
- Razmena utisaka i ciljeva za buduće sastanke i druženja
- Evaluacija
Šta dobijate?
Po završetku odabranih kurseva dobijate digitalni sertifikat i digitalni bedž.
Nakon završetka kurseva dobijate sertifikat koji vam pruža mogućnost da sva stečena znanja i nove veštine praktično primenite u poslovnom svetu.
Digitalni bedž je sjajna potvrda uspešno završenog kursa koji vas kvalifikuje za buduće poslovne prilike.
Ocena polaznika
„IMO kroz raznovrsne oblike stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju omogućava pojedincima da unaprede svoje kompetencije za obrazovanje u 21. veku, dok je konkretno ovaj kurs pružio implementaciju inovacija, interaktivne nastavne metode i najnovija dostignuća savremene obrazovne tehnologije“.
„Poseta predavanjima i tribinama u organizaciji Instituta, odličan je put za rađanje kreativnih ideja u radu svakog od nas, a takođe i prilika za razmenu iskustava i povezivanje sa stručnjacima različitih profila“.
„Institut je idealno mesto za nastavnike koji žele da napreduju. Sve pohvale za koncept rada, odličmu organizaciju, aktuelne teme i interaktivnost u radu, a posebno za visoku profesionalnost osoblja Instituta, kao i odabirom tema“.