Korišćenje Web 2.0 alata omogućava nastavnicima i učenicima da postanu aktivni kreatori web sadržaja umesto pasivnih korisnika Interneta. Čineći svoje proizvode dostupnim na Internetu pomoću Web 2.0 alata, nastavnici i učenici poboljšavaju međusobnu saradnju u obrazovnom procesu i stiču sposobnost da analiziraju i komentarišu sopstvene proizvode, što jača njihove društvene i digitalne kompetencije.
Web 2.0 alati spadaju u softver otvorenog koda, laki su za korišćenje i dozvoljavaju postavljanje i preuzimanje multimedije. Najčešće se koriste kao dopuna tradicionalnoj nastavi, ali u trenucima kada se nastava prebacuje u onlajn okruženje, njihov glavni zadatak jeste da angažuju učenike i zadrže njihovu pažnju. Pored toga, oni često predstavljaju jedini način za postizanje očekivanih ishoda.
Testovi
Kreativne radionice
Vannastavne aktivnosti
Smeštaj
Ishodi kursa
- Razumevanje, analiza i korišćenje Web 2.0 alata
- Uticaj IKT alata na razvoj efektivnih veština u onlajn nastavi
- Primena IKT alata u pripremi časa i implementaciji nastavnog procesa
- Korišćenje različitih alata za implementaciju, upravljanje i praćenje
- Primenljivost alata u pripremi projekata po izboru nastavnika
- Značaj razumevanja i efikasnosti alata za unapređenje kvaliteta nastave
Opšti cilj: Unapređenje kvaliteta onlajn nastave
Cilj ove obuke jeste da dovede do digitalne transformacije nastavnika, polaznika kursa, i da na taj način poveća spremnost njihovih škola za efikasnu tranziciju ka digitalnom obrazovanju. Obuka pomaže nastavnicima da steknu veštine neophodne za svrsishodnu upotrebu digitalnih tehnologija u nastavi, učenju i ocenjivanju.
Predavači:
Darko Tmušić
Profesor istorije, Darko Tmušić, diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu, gde je stekao i master iz oblasti savremene istorije. Radio je kao saradnik na Univerzitetu Humbolt u Berlinu i sticao iskustvo kao nastavnik istorije u osnovnoj školi.
Ivan Davidović
Pedagog Ivan Davidović, stekao je titulu mastera na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Kao pedagog pripravnik, položio je državni stručni ispit 2020. Pohađao je različite programe profesionalnog razvoja, učestvovao u pripremi i realizaciji različitih seminara, vebinara i onlajn kurseva. Aktivan je član Pedagoškog društva Srbije.
Milka Keser
Milka Keser, Direktorka Savremene gimnazije, primenjuje politiku „otvorenih vrata“ i uvek rado prima nastavnike kako bi se upoznala sa njihovim željama, predlozima i idejama vezanim za profesionalni i karijerni razvoj.
Sadržaj
Prvi dan - Upoznavanje polaznika sa digitalnom agendom
- Upoznavanje; predstavljanje mogućnosti i referenci LINK obrazovnog sistema, SG-videa i Prezi prezentacija
- Predstavljanje teme (institucionalna organizacija i oprema, predstavljanje rezultata relevantnih istraživanja)
- Upoznavanje polaznika sa digitalnom agendom
- Samoprocena sopstvenih digitalnih kompetencija – upotreba obrazovnih aplikacija
Drugi dan - Obuka za korišćenje IKT alata
- Obuka za korišćenje IKT alata u (onlajn) nastavi (Edmodo, Google Classroom, Sites, itd.)
- Posmatranje časova gde će polaznici moći da vide kako nastavnici koriste aplikacije u redovnoj nastavi – Posmatranje posla – job shadowing (Aplikacije sa prethodnog dana obuke)
Treći dan - Rad u aplikaciji
- Obuka za korišćenje IKT alata u (onlajn) nastavi (Nearpod, Wizer, Edpuzzle, Wordwall, Socrative, Quizizz, Quizlet, Padlet, Kahoot, Canva) – 2 grupe u zavisnosti od predmeta i samoprocene nastavnika o sopstvenim digitalnim kompetencijama iz Prvog dana
- Posmatranje časova gde će polaznici moći da vide kako nastavnici koriste aplikacije na redovnim časovima veština i društvenih nauka – Posmatranje posla – job shadowing (Aplikacije sa prethodnog dana obuke)
- Podučavanje polaznika kako da pripreme određenu aktivnost za svoj predmet u aplikaciji koja im je najviše odgovarala tokom obuke i posmatranja časova
Četvrti dan - Kreativna radionica
- Obuka za korišćenje IKT alata u (onlajn) nastavi (Nearpod, Wizer, Edpuzzle, Wordwall, Socrative, Quizizz, Quizlet, Padlet, Kahoot, Canva) – 2 grupe u zavisnosti od predmeta i samoprocene nastavnika o sopstvenim digitalnim kompetencijama iz Prvog dana
- Posmatranje časova gde će polaznici moći da vide kako nastavnici koriste aplikacije na redovnim časovima veština i društvenih nauka – Posmatranje posla – job shadowing (Aplikacije sa prethodnog dana obuke)
- Podučavanje polaznika kako da pripreme određenu aktivnost za svoj predmet u aplikaciji koja im je najviše odgovarala tokom obuke i posmatranja časova
Peti dan - Dan za kulturu
Peti dan je planiran za upoznavanje sa kulturnom baštinom Beograda.
Šta dobijate?
Po završetku odabranih kurseva dobijate digitalni sertifikat i digitalni bedž.
Nakon završetka kurseva dobijate sertifikat koji vam pruža mogućnost da sva stečena znanja i nove veštine praktično primenite u poslovnom svetu.
Digitalni bedž je sjajna potvrda uspešno završenog kursa koji vas kvalifikuje za buduće poslovne prilike.
Ocena polaznika
„IMO kroz raznovrsne oblike stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju omogućava pojedincima da unaprede svoje kompetencije za obrazovanje u 21. veku, dok je konkretno ovaj kurs pružio implementaciju inovacija, interaktivne nastavne metode i najnovija dostignuća savremene obrazovne tehnologije“.
„Poseta predavanjima i tribinama u organizaciji Instituta, odličan je put za rađanje kreativnih ideja u radu svakog od nas, a takođe i prilika za razmenu iskustava i povezivanje sa stručnjacima različitih profila“.
„Institut je idealno mesto za nastavnike koji žele da napreduju. Sve pohvale za koncept rada, odličmu organizaciju, aktuelne teme i interaktivnost u radu, a posebno za visoku profesionalnost osoblja Instituta, kao i odabirom tema“.