Ovaj kurs je osmišljen da omogući dublje razumevanje važnosti kombinovanja modernih tehnologija i metodologija sa onim što prirodno i društveno okruženje ima da ponudi. Zaštita i promocija evropske kulturne baštine se takođe javlja kao jedan od strateških ciljeva Evropske Unije.
Savremeni nastavnici bi trebalo da povezuju teme iz nastavnog plana i programa sa situacijama iz svakodnevnog života, koristeći činjenicu da su današnji učenici digitalni domoroci, pa samim tim poseduju i određene digitalne sposobnosti, ali i društveno-korisno učenje.
To učenje čini svrsishodnijim, a učenicima pruža smernice u sticanju kompetencija i životnih veština (uključujući kritičko razmišljanje, digitalne kompetencije, efikasnu komunikaciju i saradnju) i omogućava zadovoljavanje njihovih potreba.
Testovi
Kreativne radionice
Vannastavne aktivnosti
Smeštaj
Ishod kursa
- Sticanje znanja o konceptu i metodologiji društveno-korisnog učenja (Service learning)
- Sticanje ideja i aktivnosti o tome kako da u svoje časove uvedu kulturno nasleđe
- Integrisanje IKT alata za kreiranje aktivnosti tokom ili nakon nastave na otvorenom
- Konstruisanje aktivnosti za učenike koji koriste IKT na osnovu specifičnih ciljeva
- Podučavanje učenika kako da se uključe u saradničke aktivnosti na njihovom nivou
- Podučavanje sadržajima i veštinama koje će napraviti razliku u životima učenika
Opšti cilj: Upotreba tehnologije i obrazovne aktivnosti u prirodi
Nastavnici se obučavaju da povežu teme iz nastavnog plana i programa sa situacijama iz stvarnog života.
Predavač: Milica Aleksić
Profesorka engleskog jezika Milica Aleksić diplomirala je na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, smer Engleski jezik i književnost Iskustvo u pedagoškom radu stekla je u više privatnih škola kroz podučavanje dece i odraslih. Posebnu pažnju posvećuje stilovima učenja i razvijanju materijala i kurseva sa posebnim fokusom na komunikacione veštine i praktičnu upotrebu jezika.
Sadržaj
Day 1 - Uvod u planiranje aktivnosti na otvorenom
- Sticanje znanja o konceptu i metodologiji društveno-korisnog učenja
- Osmišljavanje ideja i aktivnosti pomoću kojih je moguće integrisati kulturno nasleđe u sopstvene časove
- Integrisanje IKT-a kako bi se kreirale aktivnosti za učenike tokom ili nakon nastave na otvorenom
- Konstruisanje prilagođenih aktivnosti za učenike pomoću IKT-a zasnovanih na specifičnim ciljevima učenja ili predmetima
- Učestvovanje u konkretnim aktivnostima poput ekskurzija koje se mogu ponoviti u okruženju polaznika
Day 2 - Obuka o načinu korišćenja IKT alata
- Integrisanje društveno-korisnog učenja u nastavni program
- Razumevanje prednosti kombinovanja IKT-a sa tradicionalnim kulturnim institucijama
- Kako je kombinovanje Kulturnog nasleđa i IKT-a implementirano u akademskom sadržaju – razmena najboljih praksi
- Prepoznavanje izazova i nedostataka – kako ih prevazići
- Integracija kompetitivnog učenja: primeri iz većine predmeta
- Praktični pristup – primer situacionog učenja
- Refleksija na protekli dan, diskusija
Day 3 - Učenje koncepta modernizovane učionice na otvorenom
- Radionica: kreiranje aktivnosti na osnovu ključnih tačaka iz prethodnog dana
- Predstavljanje koncepta modernizovane učionice na otvorenom
- Prepoznavanje različitih mogućnosti i njihovo korišćenje za pripremu interdisciplinarnih aktivnosti
- Kreiranje interdisciplinarnih igara koje se uklapaju u nastavni programili koriste za obnovu gradiva
- Najbolje prakse (Izlet na Avalu)
- Praktični pristup – Obilazak grada
- Refleksija na prethodni dan, diskusija
Day 4 - Benefiti korišćenja IKT alata
- Radionica – Kreiranje aktivnosti na osnovu ključnih ideja iz prethodnog dana
- Predstavljanje koncepta izleta
- Prednosti integracije izleta sa IKT zadacima
- Izazovi u pripremi zadataka i kako ih prevazići
- Razumevanje čitavog procesa i sklapanje delića slagalice – najbolji primeri iz prakse
- Refleksija na prethodni dan, diskusija
Day 5 - Izlet
- Izlet (ekskurzija + praktični pristup)
- Ključne tačke učenja
- Planiranje pratećih aktivnosti, deljenje i implementacija ishoda učenja
- Rasprava o mogućnostima za buduću saradnju između polaznika
- Evaluacija
Šta dobijate?
Po završetku odabranih kurseva dobijate digitalni sertifikat i digitalni bedž.
Nakon završetka kurseva dobijate sertifikat koji vam pruža mogućnost da sva stečena znanja i nove veštine praktično primenite u poslovnom svetu.
Digitalni bedž je sjajna potvrda uspešno završenog kursa koji vas kvalifikuje za buduće poslovne prilike.
Ocena polaznika
„IMO kroz raznovrsne oblike stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju omogućava pojedincima da unaprede svoje kompetencije za obrazovanje u 21. veku, dok je konkretno ovaj kurs pružio implementaciju inovacija, interaktivne nastavne metode i najnovija dostignuća savremene obrazovne tehnologije“.
„Poseta predavanjima i tribinama u organizaciji Instituta, odličan je put za rađanje kreativnih ideja u radu svakog od nas, a takođe i prilika za razmenu iskustava i povezivanje sa stručnjacima različitih profila“.
„Institut je idealno mesto za nastavnike koji žele da napreduju. Sve pohvale za koncept rada, odličmu organizaciju, aktuelne teme i interaktivnost u radu, a posebno za visoku profesionalnost osoblja Instituta, kao i odabirom tema“.